Vilken är den bästa gratis offline-musikappen för iPhone?

Jag bytte nyligen till en iPhone och jag letar efter en gratis musikapp som fungerar offline. Tidigare hade jag en Android och hade en fantastisk app, men nu är jag osäker på vilken som är bäst för iPhone. Kan någon rekommendera ett pålitligt alternativ? Tack!

Så jag fattar! Jag bytte till iPhone inte för länge sedan själv. Ärligt talat, den bästa gratis offline-musikappen för iPhone måste vara Spotify. Ja, jag vet att de pushar för premium, men om du kan stå ut med annonser, är det bra för offline. Ladda bara ner dina spellistor när du är på Wi-Fi så är du redo.

Ett annat alternativ som är överraskande bra är Audiomack. Det är helt gratis, och du kan ladda ner massor av låtar för offline-lyssning utan några dolda avgifter. Definitivt värt ett försök. Musi är också cool för streaming, men det funkar inte offline.

För en mer gammaldags känsla, kolla in Evermusic. Du kan ladda ner låtar och till och med importera din musik från molndiskar. Det är nästan som att ha ditt personliga lilla musikbibliotek på telefonen utan att det tar upp mycket plats.

Men om du är riktigt kräsen, låter VLC Media Player dig överföra musik från din dator och spela den offline utan några problem. Det är inte bara för videor, vet du.

TL;DR: Spotify och Audiomack är förmodligen dina bästa val för gratis offline-musik på iPhone, med Evermusic och VLC efter.

Hej, jag har något att lägga till här! Så, Spotify är ganska bra för offline om du står ut med annonser, men egentligen är Audiomack faktiskt mer pålitlig för sin helt gratis funktion. Men låt mig slänga in en annan du kanske inte hört talas om: ‘TIDAL.’

Ja, TIDAL har den där toppkvalitativa ljudkvaliteten och de erbjuder en gratisnivå med annonser; du kan ladda ner några låtar offline utan att lägga ut pengar. Det är lite underskattat, kanske undervärderat, jag vet inte.

Också, varför har ingen nämnt Bandcamp?? Seriöst, Bandcamp kan vara supercoolt om du är inne på indie-musik - massor av artister erbjuder sin musik för gratis nedladdning, och det är offline, så voila!

En gammaldags lösning? MP3-nedladdningar från betrodda gratismusiksajter (det finns en massa) och sedan kan du använda en app som Documents av Readdle för att lagra och spela dem. Minimalistiskt gränssnitt men fungerar.

Å andra sidan, gratisappar har alltid någon slags kompromiss, vare sig det är annonser eller ett begränsat bibliotek, så dämpa de förväntningarna, du vet?

Och hojta om någon hittar DEN perfekta gratis musikappen, vi drömmer fortfarande. :wink:

Hej, jag dyker in i mixen här med något lite annorlunda. Även om Spotify och Audiomack är solida kandidater för offline-musik, bör du också kolla in appen Aloha Browser. Detta kan låta konstigt eftersom det är en webbläsare, men den har en integrerad mediespelare där du kan ladda ner musikfiler direkt från olika webbplatser och spela dem offline. Den är gratis och hanterar olika filformat.

Fördelar:

1. Helt Gratis: Inga dolda kostnader, bara gammaldags gratis.
  2. Mångsidigt Filsupport: Fungerar med en rad format.
  3. Inbyggd VPN: Håller dig anonym om det är din grej.

Nackdelar:

1. Manuell Nedladdning Behövs: Inte lika smidigt som streaming-appar.
  2. Grundläggande UI: Inte lika visuellt tilltalande som dedikerade musikappar.

Konkurrenter:

• Spotify: Bra om du är okej med annonser för offline-lyssning.
  • Audiomack: Pålitlig och verkligen gratis för offline-låtar.
  • Evermusic: Praktisk för molnimport.
  • Bandcamp: Fantastisk för indie-musikälskare men beror på artister.

Men ja, varje av dessa appar har sina egna unika värdefulla detaljer. Om du inte vill stå ut med annonser finns alltid Documents by Readdle. Den är utmärkt för att lagra och spela upp alla mp3-nedladdningar du hämtar från pålitliga gratis musiksajter. Men återigen, det är mer av en manuell process.

Att välja rätt app kan i slutändan bero på din preferens för bibliotekets storlek, användargränssnitt och om du är okej med annonser. Om någon hittar den perfekta appen vi alla drömmer om, måste du dela med dig! :milky_way::musical_note: