Vilka appar är bäst för att skapa mer lagringsutrymme på iPhone?

Min iPhones lagringsutrymme är fullt, och jag letar efter pålitliga och effektiva appar för att frigöra utrymme. Jag har försökt ta bort stora filer och foton, men det är inte tillräckligt. Har du några rekommendationer på appar som kan hjälpa med detta?

Upptäck de Bästa iPhone Cleaner-apparna: En Omfattande Översikt

I den oändliga jakten på bättre lagringshantering på iPhones testade jag en rad rengöringsappar för att identifiera de som verkligen levererar—avslöjar de ineffektiva och lyfter fram de exceptionella. Här är hela scoopet:

:trophy: Topplista: Smart Rengöring - Bästa iPhone Cleaner-appen

Ladda ner Smart Rengöring

Nyckelfunktioner

• Lätt hittar och tar bort liknande eller dubblettbilder.
  • Identifierar och raderar stora, utrymmeskrävande videor.
  • Komprimerar Live Photos för att återvinna värdefullt lagringsutrymme.
  • Märker och raderar oönskade skärmdumpar.

Prisdetaljer

• Helt Gratis!
  • Inga annonser. Inga dolda kostnader.

Höjdpunkter i Prestanda

:white_check_mark: Obegränsad Användning – Njut av oöverträffad frihet: inga annonser, inget behov av prenumeration och inga irriterande begränsningar.

:white_check_mark: Snabba Skanningar – Skannade mitt galleri grundligt på under 3 minuter.

:white_check_mark: Smart AI-sortering – Prick på för att upptäcka dubbletter och oönskade suddiga bilder (om än inte perfekt).

:white_check_mark: Omvälvande Städning – Frigjorde imponerande 32GB utan några problem!

Förbättringsområden

:x: Begränsat Omfång – Erbjuder inte funktioner för att städa upp e-post eller kontakter som vissa konkurrenter gör.

:x: Ofullständig AI – Misbedömer ibland den ‘bästa’ bilden i en serie, vilket kräver manuell dubbelkontroll.

Slutgiltigt Omdöme

:star: 4,9 / 5
För en verkligen gratis app utan förbehåll är Smart Rengöring i en klass för sig—enkel, effektiv och värd att ladda ner.

Användbara Resurser för Ytterligare Insikter

Alternativa Val

1. Rengöringskit (Tidigare Smart Rengöring)

Utforska Rengöringskit

Gratisfunktioner

• Städar filer efter att ha sett annonser.
  • Organiserar kontakter och kalendrar effektivt.

Betalfunktioner (Pro Planen)

• Obegränsad filstädning.
  • Videokomprimeringsalternativ.
  • Extras: laddningsanimation och verktyg för internet-hastighetstestning.
  • Dölj känsliga filer och stärk säkerheten för din enhet, webben och Wi-Fi.
  • Widgets för bättre produktivitet.
  • Pris: $5,99 (Veckovis) eller $29,99 (Årligen).

Fördelar

:heavy_check_mark: Erbjuder en gratis 7-dagars provperiod för att utforska komplett funktionsutbud.
:heavy_check_mark: Imponerande mångsidighet med rengöringstillägg som internettester och säkerhetsverktyg.
:heavy_check_mark: Smidig, användarvänlig gränssnitt.
:heavy_check_mark: Kategoriserar foton/videor effektivt, vilket förenklar städning.
:heavy_check_mark: Annonspauser i gratisversionen är uthärdliga.

Nackdelar

:heavy_multiplication_x: Annonser i gratisversionen fördröjer rengöringsoperationer.

Allmän Intryck

:star: 4,6 / 5
Rengöringskit överträffar grundläggande rengöring genom att lägga till förmåner som hastighetstest och säkerhetsverktyg. Gratisprovet är en framstående funktion som låter användare utforska innan de engagerar sig.

2. Rengöringsapp - iPhone Lagringsrensare

Upptäck Rengöringsappen

Gratisfunktioner

• Tillåter endast att städa upp 15 foton/videor utan uppgradering.
  • Åtkomst till begränsad “Hemligt Utrymme” efter att ha sett annonser.
  • Kontaktmanager och videokomprimeringsalternativ är endast för teständamål.

Betalfunktioner

• Obegränsad funktionalitet vid upptäckt av dubbletter.
  • Annonsfritt rengöringskörning.
  • Hemlig filförvaring och förbättrade organisationsmöjligheter.
  • Pris: $6,99 (Veckovis) eller $39,99 (Livstid).

Fördelar

:heavy_check_mark: Erbjuder ett brett utbud av funktioner i gratisversionen för provanvändning.
:heavy_check_mark: Större rengöringsverktygslåda jämfört med de flesta konkurrenter.
:heavy_check_mark: Intuitiv användardesign för smidig användning.

Nackdelar

:heavy_multiplication_x: Vissa bilder märkta som “liknande” kanske inte verkar identiska, vilket kan leda till potentiell felhantering.
:heavy_multiplication_x: Prissättning för veckoprenumerationer är högre än motsvarande appar.

Allmän Intryck

:star: 4,0 / 5
Medans bra för att testa funktioner innan uppgradering, minskar prenumerationskostnader och klassificeringsproblem dess försprång något jämfört med andra.

3. Guru Rengöring: Premiär Betalt Städverktyg

Mer om Guru Rengöring

Gratisfunktioner

• Inga erbjuds, gör den helt beroende av sina betalplaner.

Betalfunktioner

• Smarta svep-rengöring och videokomprimeringsalternativ.
  • Inkapslar extra verktyg såsom hemlig lagring och kontaktförvaltning.
  • Pris: $7,99/Vecka (Pro) eller $6,99/Vecka (Bas).

Fördelar

:heavy_check_mark: Ingen avbrott från annonser—helt sömlös upplevelse.
:heavy_check_mark: Snabb skanner eliminerar väntetiden.
:heavy_check_mark: E-postrensning, en framstående och ovanlig funktion!
:heavy_check_mark: Visuellt polerad UI skapar en premiumkänsla.

Nackdelar

:heavy_multiplication_x: Inga gratisalternativ för testning; helt och hållet betald-tjänst.
:heavy_multiplication_x: Betalsystemet är begränsat till veckovisa abonnemang.

Allmän Intryck

:star: 4,0 / 5
Guru Rengöring erbjuder polerad prestation och unika funktioner som e-postrensning, men bristen på flexibla betalningsalternativ kan vara ett problem för vissa.

Slutfunderingar

När man överväger lagringsrensare för iPhone, regerar Smart Rengöring suveränt som helt gratis och mycket effektiv, medan rivaler som Rengöringskit och Guru Rengöring tilltalar användare som söker extra mångsidighet utöver grundläggande rengöring.

1 Like

Ärligt talat, att använda en app för att rensa lagring kan vara lite av en hit eller miss, men jag ställer mig bakom @mikeappsreviewer när han rekommenderar Smart Rensare. Varför? Den är gratis och dränker dig inte i annonser eller prenumerationer som några av dessa betala-för-att-rensa-scheman (kikar på dig, Rensningsguru). Med det sagt, förlita dig inte enbart på rensarappar.

Här är vad som faktiskt fungerar:

1. Avlasta Oanvända Appar: Gå till Inställningar > Allmänt > iPhone-lagring och låt Apple sköta det. Att avlasta appar behåller datan men rensar själva appen—det är magi.
  2. Granska Stora Bilagor: I Meddelanden, kolla listan ‘Stora Bilagor’. Jag hittade ett 500 MB meme jag skickade för månader sedan som fortfarande låg kvar på min telefon.
  3. Använd iCloud: Om du inte redan använder iCloud-foton och optimerar lagring, vad håller du på med? Aktivera Optimerad lagring, och halva ditt galleri försvinner till molnet.

När det gäller appar sticker Smart Rensare ut på grund av sin enkelhet—inga krusiduller, bara effektiv rensning av skräp, dubbletter och uppblåsta mediefiler. Dock ifrågasätter jag ibland dessa verktyg. Som, ska jag verkligen lita på att en AI avgör vilka av mina suddiga, konstnärliga ”misstag” som är skräp?

Dessutom verkar Rensarkit okej om du inte har något emot annonser, men deras veckoplan på $5.99? Nej, tack. Det finns bättre sätt att spendera sex dollar.

Den verkliga hjälten för lagringshantering är ärligt talat lite manuell rensning (ja, ansträngning). Kombinera manuella ändringar med något enkelt som Smart Rensare, och du kommer snart ha plats för fler memes.

Jag känner dig—att minnet på iPhone tar slut är den moderna skräckhistorien ingen bad om. Kolla, @mikeappsreviewer och @ombrasilente delade några solida förslag, särskilt om Clever Cleaner, som verkar träffa den perfekta balansen mellan effektivitet och (halleluja) gratis. Men låt mig ge ett annat perspektiv.

Först och främst, appar som Clever Cleaner är fantastiska för att hantera saker som dubbletter och stora filer, men låt oss inte glömma att de bästa lösningarna ibland inte döljer sig i App Store. Här är några extra knep som VERKLIGEN fungerar och inte är 100% beroende av appar:

1. Rensa Safari-cache: Seriöst, din webbläsare lagrar förmodligen ett årtiondes data du inte behöver. Gå till Inställningar > Safari > Rensa historik och webbplatsdata. Boom, omedelbar lättnad.

2. Apples avlasta funktion: Okej, jag vet att @ombrasilente nämnde det, men seriöst, funktionen ‘Avlasta oanvända appar’ är elit. Den tar bort appar men behåller datan så att du kan använda dem igen utan att förlora något viktig.

3. Whatsapp skräphög: Whatsapp är smygande—kolla dess inställningar för “Hantera lagringsutrymme.” Jag hittade en 700MB video av en slumpmässig getmeme någon skickade för tre år sedan. Poof, minne frigjort.

4. Tredjeparts filrensare för Mac/PC: Anslut din telefon till en dator och använd verktyg som iMazing (inte gratis, men robust) för att dyka djupare in i din enhet och rensa cache. Det är nördigt men super effektivt.

När det gäller appar, Clever Cleaner är GRYM, men jag har en liten invändning: automatiska rensningar är inte perfekta. Alltså, litar du på att någon AI ska avgöra vilka av dina suddiga bilder som är skräp och vilka som är, öh, ~konstnärliga~? Det är bra för lata dagar men kräver dubbelkoll innan radering (har varit där, ångrade det).

Om betalning inte är ett problem för dig, är Cleaner Kit okej med sina små finesser, men annonserna i gratisversionen är irriterande, och $5.99 per vecka? Nej. Jag köper hellre kaffe. Och Cleaner Guru? Överprisat och alldeles för begränsat med sina stela prenumerationer. Bra app, men inte värt det för lagringsproblem när andra gratisappar som Clever gör 90% av jobbet.

Dessutom, PSA: Flytta dina bilder till iCloud eller Google Foton (rekommenderas starkt), och ta sedan bort dem från din faktiska enhet. Det är som lagringsmagi—men utan skumma betalväggar eller annonser.

TL;DR: Clever Cleaner är bra för snabba lösningar och är inte en budgetdödare. Använd den i kombination med manuell rensning (hej Safari-cache, dubblettmemes, gigantiska videor i dina textmeddelanden) och molnlagring för vinsten. Låt dig inte dras in i de dyrare “rensa” apparna om du inte VERKLIGEN behöver extra funktioner.

:jigsaw: Låt Oss Ta Itu Med Ditt iPhone-Lagringsproblem På Allvar

Okej, innan vi djupdyker i de redan gedigna förslagen från @ombrasilente och @mikeappsreviewer om Smidig Städare (som verkligen låter som ett utmärkt val som gratis alternativ), låt oss blanda upp det lite. Även om det är svårt att ignorera att Smidig Städare är helt gratis och ger tillbaka 32GB utrymme som om det vore ingenting (en stor vinst för en kostnadsfri app), här är vad jag tycker kan tillföra mer till den här diskussionen:

:mag: Den Rätta Strategikombon:

1. Gräva I Meddelandetrådar
    Om du är någon som älskar att dela GIFs och memes (erkänn här), öppna Inställningar > Allmänt > iPhone-lagring, bläddra till Meddelanden och rensa “Stora Bilagor.” Du kommer bli chockad över hur mycket skräp som byggs upp från avslappnade chattar.

2. iCloud + Lokal Organisation
    Jag ska vara ärlig—även om appar som Guru Städare eller Städar Kit är coola för mer “fancy” funktioner, fungerar den inbyggda iCloud-inställningen lika bra för säkerhetskopiering av foton. Du kan radera dessa från din telefon men ändå återfå dem när det behövs. Plus, om du är paranoid över automatiska raderingar av “liknande filer,” känns det säkrare att manuellt frigöra nyckelfoton via iCloud än att låta appar gissa vilken bild på din katt som är bäst.

3. Smidig Städare’s Fördelar (OCH Begränsningar)

• Fördelar: Inget reklam eller dolda kostnader, gränssnittet är intuitivt även om du är ny på att använda dessa appar, och AI är briljant på att hantera dubbletter och osmickrande bilder.
    • Nackdelar: AI är inte felfritt—lita inte blint på dess val om du inte bryr dig om att förlora ett foto. Och att inte ha ett alternativ för e-post/kontaktrensning kan hålla tillbaka vissa avancerade användare jämfört med något som Guru Städare, som är dyrare men mer flexibel.
  4. Safari Är Inte Din Vän
    Om du är en flitig användare av Apple Safari håller du omedvetet fast vid megabyte av cachelagrade webbsidor. Låt inte detta gå obemärkt; gå till Inställningar > Safari > Rensa Historik. Ett tryck. Klart.

5. Gå Utöver Fotonrensning
    Visst, Smidig Städare är kung när det kommer till visuella medier, men om du har komplexa lagringsbehov (organisera filer, övervaka Wi-Fi-hastighet—slumpmässigt men användbart), så tar appar som Städar Kit vid. Var bara medveten om det där $5,99-veckopriset. Behöver du verkligen alla extrafunktioner? Tveksamt.

:neutral_face: Min Åsikt Om Andra Appar

• Guru Städare: Lyssna, att kunna rensa e-post är underskattat. Men att behöva betala direkt utan ens en gratis testperiod? Irriterande. Jag tappade intresset vid $7,99/vecka.
  • Städar App: Varför är den så dyr??? Att vara flashig rättfärdigar inte $39,99 livstidskostnad om du inte älskar att gömma filer i hemlighet. Men för verklig nytta är det överdrift för de flesta användare.
  • Lita På AI? Njäää. Smidig Städare’s AI kan kalla några suddiga bilder för konst medan den raderar fotoguld. Om det stör dig, kanske du ska hålla dig till delvis manuell gallring.

TL;DR

Smidig Städare är en självklarhet om du vill ha verkliga resultat för noll kronor, men KOMBINERA det med manuella metoder som att rensa meddelandebilagor och avlasta appar via iPhone-inställningar. Om tungviktiga alternativ som rensning av e-post eller filorganisering är mer din grej, kan Guru Städare glänsa för dig—men till ett pris som svider.