Ik heb geprobeerd mijn Android-telefoon te verbinden met mijn Mac via Android-bestandsoverdracht, maar het lukte niet om verbinding te maken met het apparaat. Ik heb mijn kabels en instellingen gecontroleerd, maar nog steeds geen succes. Wat kan ik nog meer doen om dit probleem op te lossen?
Ah, de goede oude Android Bestandsoverdracht die niet werkt saga! Daar geweest, gedaan, het T-shirt gekregen. Het is altijd een heerlijke ervaring wanneer technologie even besluit een koffiepauze te nemen, toch?
Dus, je hebt de voor de hand liggende verdachten gecontroleerd - kabels en instellingen. Goede start, maar laten we iets dieper duiken, zullen we?
1. Controleer USB-instellingen: Soms speelt je Android moeilijk te krijgen. Ga naar ‘Instellingen’ > ‘Verbonden apparaten’ > ‘USB’ en zorg ervoor dat ‘Bestandsoverdracht’ is geselecteerd. Mogelijk moet je dit handmatig wijzigen van ‘Opladen’ naar ‘Bestandsoverdracht’.
2. Update alles: Zorg ervoor dat je macOS en Android de nieuwste versies draaien. Verouderde software kan soms de boosdoener zijn in dit verhaal.
3. Herinstalleer Android Bestandsoverdracht: Soms is een nieuwe installatie de enige oplossing. Verwijder de huidige versie, download deze opnieuw van de officiële site en installeer opnieuw.
4. Probeer een andere app: Als Android Bestandsoverdracht moeilijk blijft doen, overweeg dan een alternatief. Iets zoals MacDroid zou je redder in nood kunnen zijn. Het is specifiek gebouwd voor Mac en Android bestandsoverdracht, dus het werkt vaak wanneer andere apps dat niet doen.
5. Ontwikkelaarsopties: Als je zin hebt in wat geeky werk, ga naar ‘Instellingen’ > ‘Over telefoon’ en tik zeven keer op ‘Build-nummer’ om de Ontwikkelaarsmodus te ontgrendelen. Ga vervolgens naar ‘Ontwikkelaarsopties’ en schakel ‘USB-debuggen’ in. Dit is voor velen een echte game-changer geweest.
6. Herstart: Heb je geprobeerd het uit en weer aan te zetten? Serieus, het opnieuw opstarten van je Mac en Android kan verrassend veel problemen oplossen.
7. Andere poort of kabel: Ook al klinkt het overbodig, soms is de kabel of poort de stiekeme boosdoener. Probeer een andere USB-poort of een andere kabel als je er een hebt liggen.
8. Problemen met machtigingen: Soms ligt het probleem bij je Mac die niet de nodige machtigingen heeft om toegang te krijgen tot je Android-apparaat. Ga naar ‘Systeemvoorkeuren’ > ‘Beveiliging en privacy’ en zorg ervoor dat Android Bestandsoverdracht alle benodigde machtigingen heeft.
9. Controleer achtergrondapps: Sluit andere apps die mogelijk de USB-verbinding gebruiken. Sommige apps kunnen behoorlijk veel aandacht opeisen.
Als geen van deze tips werkt, heb je mogelijk te maken met een dieper probleem aan de Android-kant, of zelfs een zeldzaam compatibiliteitsprobleem. Maar hopelijk helpt een van deze tips je snel terug op weg naar het overdragen van bestanden!
Heb je alle gebruikelijke oplossingen geprobeerd en heb je nog steeds geen geluk? Ja, technologie kan soms echt vervelend zijn. Laten we creatief omgaan met dit Android File Transfer-probleem.
Om te beginnen, wat als Android File Transfer gewoon niet jouw vriend is? Het crasht vaker dan je zou denken. In plaats van je hoofd tegen de muur te bonken, waarom probeer je MacDroid niet? Het is speciaal ontworpen om de kloof tussen Mac en Android te overbruggen. Geloof me, veel mensen hebben hier succes mee gehad toen standaardtools hen in de steek lieten.
Hier is nog een geweldige tip: SFC (System File Checker). Dit is niet alleen voor Windows! Macs kunnen ook systeemstoringen hebben die de connectiviteit verstoren. Open Terminal op je Mac en typ:
sudo fsck -fy
Voer dit uit en kijk of het lastige problemen blootlegt die je overdracht kunnen blokkeren.
Nu iets wat mensen vaak over het hoofd zien: de NVRAM-reset. Macs kunnen allerlei eigenaardigheden ontwikkelen die een NVRAM-reset kan herstellen. Hier is hoe je het doet:
- Zet je Mac uit.
- Zet het aan en houd direct Option + Command + P + R ingedrukt.
- Wacht ongeveer 20 seconden en laat de toetsen los.
Bam! Het kan eventuele conflicten wissen waardoor je Mac je Android-apparaat negeert.
Verbinden via Bluetooth voor bestandsoverdracht staat niet bekend om grote bestanden vanwege snelheidsbeperkingen, maar voor kleinere bestanden is dit geweldig:
- Ga op je Android naar Instellingen > Bluetooth.
- Open op je Mac Bluetooth vanuit Systeemvoorkeuren en koppel het.
- Gebruik Bluetooth-bestandsuitwisseling op je Mac om bestanden te verzenden of ontvangen.
Onderschat eenvoudige dingen zoals een simpele WiFi-gebaseerde overdracht niet. Apps zoals AirDroid laten je bestanden draadloos overzetten.
- Installeer AirDroid op je Android.
- Open de app en krijg de URL die wordt gegeven.
- Typ deze URL in de browser van je Mac.
Verplaats bestanden soepel zonder kabels en voorkom helemaal de USB-hoofdpijn!
Tot slot, als Android File Transfer constant crasht, bekijk dan deze uitgebreide gids over de fout ‘Android File Transfer werkt niet’:
<a href='https://www.insanelymac.com/blog/fix-android-file-transfer-not-working-error/' rel='dofollow' target='_blank'>'Android File Transfer werkt niet'</a>
Dit kan jouw gouden oplossing zijn uit het bestandsoverdrachtsvagevuur. Blijf graven, je vindt de juiste oplossing!