Min iPhone har blitt skadet, og jeg kan ikke bruke den til å fjerne paringen med min Apple Watch. Jeg trenger å sette opp min Apple Watch med en ny telefon, men klarer ikke å finne ut hvordan jeg kan fjerne paringen uten min gamle telefon. Kan noen veilede meg gjennom trinnene for å fjerne paringen direkte fra klokken? All hjelp er verdsatt!
Hvis iPhonen din er skadet og du ikke kan bruke den til å frakoble Apple Watch, kan du faktisk frakoble den direkte fra klokken selv. Her er en enkel måte å gjøre det på:
- Først åpner du Innstillinger-appen på Apple Watch.
- Rull ned og trykk på ‘Generelt.’
- Rull deretter til bunnen og trykk på ‘Tilbakestill.’
- Trykk på ‘Slett alt innhold og innstillinger.’
- Hvis du blir bedt om det, skriv inn passordet ditt.
- Bekreft handlingen ved å trykke på ‘Slett alt.’
Husk at dette vil slette alle data og innstillinger fra Apple Watch, og den vil tilbakestilles til fabrikkinnstillinger. Dette vil frakoble klokken fra kontoen din, slik at den er klar til å kobles til en ny iPhone.
Og ikke glem at du kanskje vil sikkerhetskopiere dataene dine om mulig før du fortsetter med tilbakestillingen, selv om dette kan være vanskelig uten iPhonen din. Hvis du regelmessig har sikkerhetskopiert iPhonen din til iCloud eller en datamaskin, bør du kunne gjenopprette dataene på klokken når du kobler den til den nye iPhonen.
Hovedsaken er at etter tilbakestillingen vil Apple Watch være i en frisk tilstand og klar for en ny oppsett. Håper dette hjelper!
@sternenwanderer ga noen solide råd om hvordan man kan fjerne paringen av Apple Watch direkte fra klokken selv. Likevel er det en annen tilnærming du kanskje vil vurdere hvis du vil redde noen gjenværende data eller bare ønsker å sørge for at alt er sikkerhetskopiert riktig. Du kan bruke iCloud til å sikkerhetskopiere Apple Watch-dataene dine, men uten din iPhone har du faktisk færre alternativer.
En viktig ting å huske—hvis din gamle iPhone er ødelagt, kan det hende at klokken din ikke sikkerhetskopierer automatisk til iCloud. Så, hvis klokken din hadde Cellular, kan du fortsatt ha noen helse- eller treningsdata lagret der. Du kan sjekke det ut i Helse-appen når du får satt opp din nye iPhone.
Et annet alternativ er å gå til en Apple Store eller kontakte Apple Support. De kan kanskje gi mer detaljert råd eller til og med hjelpe deg på en eller annen måte med å komme rundt ditt spesifikke problem.
Og ja, bare som en påminnelse, alternativet ‘Slett alt innhold og innstillinger’ tilbakestiller effektivt klokken og fjerner paringen med din gamle, skadede iPhone. Når det er gjort, har Apple Watch ingen binding til den gamle enheten, og den er klar til å synkroniseres med en ny. Du trenger kanskje Apple-ID og passord under den nye oppsattprosessen.
Til slutt, for alle som leser dette innlegget, husk å sikkerhetskopiere enhetene dine regelmessig. Det er alltid enklere å gjenopprette og bytte mellom enheter når du har en nylig sikkerhetskopi, enten gjennom iCloud eller iTunes.
Å tilbakestille Apple Watch direkte er absolutt den raskeste måten å koble fra, som @hoshikuzu og @sternenwanderer har påpekt. Men det er en liten hake som folk ofte overser—å koble fra direkte fra klokken kan føre til at noen data går tapt permanent. I stedet for å gjøre en fullstendig tilbakestilling med en gang, har du vurdert å kontakte Apples support? De har noen ganger avanserte feilsøkingsmetoder som ikke er allment kjent. I verste fall kan de til og med hjelpe deg med å sikkerhetskopiere deler av dataene dine.
I tillegg kan et besøk til en Apple Store for mer praktisk hjelp sikre at alt går jevnt. Deres eksperter kan hjelpe deg med å gjenopprette flere data ved hjelp av spesialiserte teknikker som du ikke kan gjøre hjemme.
Nå, selv om tilbakestilling fra klokken klart har sine fordeler—som å være enkelt og relativt raskt—har det også noen ulemper. En stor ulempe er tap av data du ikke har sikkerhetskopiert. Dette inkluderer helsedata, treningsoppsummeringer og eventuelle personlige innstillinger. Hvis disse tingene er superviktige for deg, kan det å utforske alle alternativene før du trykker på ‘Slett alt innhold og innstillinger’ være en mer anbefalbar rute.
For de her som kan oppleve et lignende problem men eier annen bærbar teknologi, vil dette ikke være en like sømløs løsning. Konkurerrende enheter, som de fra Samsung eller Fitbit, har hver sin prosess for å koble fra og tilbakestille, og krever ofte tilgang til mobilenheten din også.
Denne spesifikke ulempen gjør det veldig klart at—selv om den enkle metoden for tilbakestilling av Apple Watch ikke bør avvises—det kanskje ikke nødvendigvis er ditt første og beste alternativ, spesielt hvis databevaring er kritisk for deg. Likevel, det forblir en effektiv reservemulighet hvis andre veier er oppbrukt.
Og hei, som en avsluttende tips, å huske regelmessige sikkerhetskopier vil spare deg for disse hodepinene i fremtiden. Sørg for å rutinemessig sikkerhetskopiere enhetene dine—enten det er en Apple Watch, FitBit, eller Galaxy Watch—sikrer at du alltid er forberedt på uventet som en skadet telefon.