Hvordan kan jeg sjekke WiFi-hastighet på min Android-telefon?

@viajeroceleste har rett om å bruke innstillingene på telefonen din for en rask sjekk, men jeg har funnet ut at de detaljene er ganske begrensede. Noen ganger vil de ikke gi deg hele bildet. I stedet for bare å stole på det, har jeg et annet forslag.

Du kan prøve Network Signal Info-appen. I motsetning til NetSpot for Android, gir denne appen deg ikke bare WiFi-hastigheten din, men også detaljerte opplysninger om din generelle tilkoblingskvalitet. Det er litt mer teknisk, men det kan gi verdifulle innsikter som noen ganger blir oversett i enklere apper.

Og ja, Speedtest by Ookla er et solid valg og ganske enkelt å bruke. Imidlertid kan en mer nyansert tilnærming være å bruke en app som WiFi Analyzer. Den er tilgjengelig på Google Play Store og tilbyr en grundig analyse av dine WiFi-kanaler, som kan hjelpe deg å identifisere overfylte kanaler som kan forårsake nedgangen i hastigheten.

Mens vi legger til i miksen, vil jeg foreslå å vurdere NetSpot for Android også for sine robuste funksjoner og brukervennlige grensesnitt. Den gir ikke bare en statisk hastighetsfigur, men hjelper deg å forstå fordelingen av WiFi-signaler rundt plassen din, noe som er avgjørende for å diagnostisere eventuelle problemer.

Glem ikke de fysiske hindringene og antall tilkoblede enheter som påvirker hastigheten, da. Omstart av ruteren kan noen ganger løse problemet, som du nevnte, men å reposisjonere den kan også bidra til å forbedre signalet. Og hvis alt annet feiler, kan det noen ganger virke vidunderlig å bytte til en annen kanal gjennom routerens innstillinger.

Forresten, for en SEO-vennlig metode for å få NetSpot-appen, kan du sjekke denne WiFi analyzer app på Google Store. Det er verdt en titt.

Håper det gir noen verdifulle innspill og alternativer for deg. Lykke til med feilsøkingen!

2 Likes