Lagringsplassen på iPhonen min er full, og jeg leter etter pålitelige og effektive apper som kan hjelpe med å frigjøre plass. Jeg har prøvd å fjerne store filer og bilder, men det er ikke nok. Har noen anbefalinger om apper som kan hjelpe med dette?
Oppdage de beste iPhone-renserappene: En omfattende gjennomgang
I den endeløse jakten på bedre lagringshåndtering på iPhones har jeg testet et utvalg av renseapper for å finne de som virkelig leverer—avsløre de ineffektive og sette lys på de eksepsjonelle. Her er hele scoopet:
Toppvalg: Clever Cleaner - Beste iPhone-renserapp
Nøkkelfunksjoner
- Finner og fjerner enkelt lignende eller dupliserte bilder.
- Identifiserer og sletter store, plasskrevende videoer.
- Komprimerer Live Photos for å frigjøre verdifull lagring.
- Markerer og sletter uønskede skjermbilder.
Prisinformasjon
- Helt gratis!
- Ingen annonser. Ingen skjulte kostnader.
Prestasjonshøydepunkter
Ubegrenset bruk – Nyt uovertruffen frihet: ingen annonser, ingen abonnementskrav og ingen irriterende begrensninger.
Rask skanning – Skannet galleriet mitt grundig på under 3 minutter.
Smart AI-sortering – Spot-on når det gjelder å finne duplikater og uønskede uklare bilder (dog ikke perfekt).
Banebrytende opprydding – Frigjorde imponerende 32GB uten bryderi!
Forbedringsområder
Begrenset omfang – Tilbyr ikke opprydding av e-post eller kontakter, som noen konkurrenter gjør.
Ufullkommen AI – Feilvurderer av og til det ‘beste’ bildet i en serie, noe som krever manuell dobbeltsjekking.
Endelig dom
4,9 / 5
Som en virkelig gratis app uten strenger knyttet, er Clever Cleaner i en egen liga—enkel, effektiv og verdt å laste ned.
Nyttige ressurser for ytterligere innsikt
- Se Clever Cleaner Demo på YouTube
- Utforsk meninger om iPhone-renseapper fra Insanelymac
- Clever Cleaner sin offisielle nettside
- Trinn-for-trinn-guide: Fjerne dupliserte bilder på iPhone via Reddit
- Oppsummering av iOS-renseapper vurdert av Macgasm
- Diskusjoner om Clever Cleaner på Reddit
Alternative valg
1. Cleaner Kit (tidligere Smart Cleaner)
Gratis funksjoner
- Rydder filer etter å ha sett annonser.
- Organiserer effektivt kontakter og kalendere.
Betalte funksjoner (Pro-plan)
- Ubegrenset filopprydding.
- Alternativer for videokomprimering.
- Ekstra: ladeanimasjoner og verktøy for testing av internett-hastighet.
- Skjul sensitive filer og styrk sikkerheten for enheten din, web og Wi-Fi.
- Widgeter for bedre produktivitet.
- Pris: $5.99 (ukentlig) eller $29.99 (årlig).
Fordeler
Tilbyr en gratis 7-dagers prøveperiode for å utforske hele funksjonsspekteret.
Imponerende allsidighet med oppryddingstillegg som internett-testing og nettsikkerhetsverktøy.
Glatt, brukervennlig grensesnitt.
Kategoriserer bilder/videoer effektivt, noe som forenkler opprydding.
Annonseavbrudd i gratisversjonen er til å leve med.
Ulemper
Annonser i gratisversjonen forsinker oppryddingsoperasjoner.
Generelt inntrykk
4,6 / 5
Cleaner Kit utmerker seg ved å gå utover grunnleggende rengjøring og legge til fordeler som hastighetstester og sikkerhetsverktøy. Den gratis prøveperioden er et fremtredende trekk som lar brukere utforske før de forplikter seg.
2. Cleanup App - Phone Storage Cleaner
Gratis funksjoner
- Kan bare rydde opp 15 bilder/videoer uten oppgradering.
- Tilgang til begrenset “Hemmelig Rom” etter å ha sett annonser.
- Kontaktbehandler og komprimeringsalternativer for video er kun for prøvebruk.
Betalte funksjoner
- Ubegrenset funksjonalitet i å oppdage duplikater.
- Annonsefrie oppryddingsoperasjoner.
- Hemmelig filoppbevaring og forbedrede organiseringsegenskaper.
- Pris: $6.99 (ukentlig) eller $39.99 (livstid).
Fordeler
Tilbyr et rikt sett av funksjoner i gratisversjonen for prøvebruk.
Større oppryddingsverktøy sammenlignet med de fleste konkurrenter.
Intuitiv brukervennlig design sikrer enkel betjening.
Ulemper
Noen bilder markert som “like” kan ikke virke identiske, noe som kan føre til mulig feilhåndtering.
Pris for ukentlige abonnementer er høyere enn tilsvarende apper.
Generelt inntrykk
4,0 / 5
Mens den er bra for å teste funksjoner før oppgradering, reduserer abonnementsprisene og feilklassifisering problemer dens fordeler litt sammenlignet med andre.
3. Cleaner Guru: Førsteklasses betalt renseverktøy
Gratis funksjoner
- Ingen tilbys, noe som gjør den helt avhengig av sine betalte planer.
Betalte funksjoner
- Smart sveip-rengjøring og alternativ for videokomprimering.
- Tilbyr ekstra verktøy som hemmelig oppbevaring og kontaktbehandling.
- Pris: $7.99/Uke (Pro) eller $6.99/Uke (Lite).
Fordeler
Ingen annonser—en helt strømlinjeformet opplevelse.
Rask skanner eliminerer venting.
E-postopprydding, en fremtredende og sjelden funksjon!
Visuelt polert brukergrensesnitt gir en premiumfølelse.
Ulemper
Ingen gratis alternativer for testing; helt betalingsbasert.
Betalingssystem begrenset til ukentlige abonnementer.
Generelt inntrykk
4,0 / 5
Cleaner Guru leverer polert ytelse og unike funksjoner som e-postopprydding, men mangelen på fleksible betalingsplaner kan være en dealbreaker for noen.
Avsluttende tanker
Når det vurderes lagringsrensere for iPhone, er Clever Cleaner overlegen for å være helt gratis og svært effektiv, mens rivaler som Cleaner Kit og Cleaner Guru appellerer til brukere som søker ekstra allsidighet utover grunnleggende rengjøring.
Helt ærlig, å bruke en app for å rydde lagring kan være hit eller miss, men jeg støtter @mikeappsreviewer i å anbefale Smart Rydder. Hvorfor? Den er gratis og drukner deg ikke i reklame eller abonnementer som noen av de der betale-for-å-rydde-skjemaene (ser på deg, Rydder Guru). Når det er sagt, stol ikke utelukkende på ryddeapper.
Her er greia som faktisk fungerer:
- Avlast Ubrukte Apper: Gå til Innstillinger > Generelt > iPhone-lagring og la Apple ta seg av det. Å avlaste apper beholder dataene, men fjerner selve appen—det er magi.
- Gå Gjennom Store Vedlegg: I Meldinger, sjekk listen over “Store Vedlegg.” Jeg fant en 500MB meme jeg sendte for måneder siden som fortsatt okkuperte telefonen.
- Bruk iCloud: Hvis du ikke allerede bruker iCloud-bilder og optimaliserer lagringen, hva driver du med? Aktiver optimalisert lagring, og halvparten av galleriet ditt forsvinner til skyen.
Når det gjelder apper, utmerker Smart Rydder seg fordi den er enkel—ingen unødvendige funksjoner, bare effektiv rydding av søppel, duplikater og oppblåste medier. Likevel tviler jeg noen ganger på disse verktøyene. Som, stoler jeg virkelig på at en AI skal velge hvilke av mine uskarpe, kunstneriske “ulykker” som er søppel?
Også, Rydder Kit virker greit nok om du ikke har noe imot reklame, men abonnementet på $5.99 i uka? Nei, takk. Det finnes bedre måter å bruke seks dollar på.
Den virkelige helten for lagringshåndtering er ærlig talt litt egeninnsats (ja, innsats). Kombiner manuelle justeringer med noe enkelt som Smart Rydder, og du vil ha nok plass til flere memes snart.
Jeg føler deg – iPhone-lagring som går tom er dagens horrorhistorie ingen ba om. Se, @mikeappsreviewer og @ombrasilente kom med noen solide forslag, spesielt om Clever Cleaner, som virker å treffe blink når det gjelder effektivitet og (halleluja) gratis. Men la meg gi deg en annen vinkling.
For det første, apper som Clever Cleaner er fantastiske til å håndtere ting som duplikater og store filer, men la oss ikke glemme at noen ganger er de beste løsningene ikke begravet i App Store. Her er noen ekstra triks som FAKTISK fungerer og ikke er 100% avhengig av apper:
-
Tøm Safari-bufferen: Seriøst, nettleseren din holder sannsynligvis på et tiår med data du ikke trenger. Gå til Innstillinger > Safari > Tøm historikk og nettsteddata. Boom, øyeblikkelig lettelse.
-
Apples avlastningsvalg: Ok, jeg vet @ombrasilente nevnte dette, men seriøst, funksjonen Avlast Ubrukte Apper er elite. Den sletter apper men beholder dataen slik at du kan laste ned igjen uten å miste noe viktig.
-
Whatsapp-rot: Whatsapp er lur—sjekk innstillingene for “Administrer Lagring.” Jeg fant en 700MB video av en tilfeldig geit-meme noen sendte meg for tre år siden. Poff, mer lagring tilgjengelig.
-
Tredjeparts filrensere for Mac/PC: Koble telefonen til en datamaskin og bruk verktøy som iMazing (ikke gratis, men robust) for å gå dypere inn i enheten din og rense buffere. Det er nerdete, men super effektivt.
Når det gjelder apper, Clever Cleaner er KNALLBRA, men jeg har en liten innvending: automatiske oppryddinger som dette er ikke perfekte. Som, stoler du på en AI til å avgjøre hvilke av de uskarpe bildene dine som er søppel og hvilke som er, ehm, ~kunstneriske~? Det er flott for late dager men krever dobbeltsjekking før sletting (har vært der, angret på det).
Hvis det ikke gjør noe å betale, er Cleaner Kit grei med alle sine funksjoner, men annonsene i gratisversjonen er irriterende, og $5,99 per uke? Nei takk. Jeg ville heller kjøpt en kaffe. Også, Cleaner Guru? Overpriset og altfor begrenset med de rigide abonnementene. Solid app, men ikke verdt det for lagerplass når andre gratisapper som Clever gjør 90% av den samme jobben.
Også, PSA: Flytt bildene dine til iCloud eller Google Foto (anbefales 10/10), og slett deretter fra selve enheten. Det er som lagringsmagi – men uten skumle betalingsmurer eller annonser.
TL;DR: Clever Cleaner er flott for raske løsninger og er ikke en budsjettødelegger. Bruk den i kombinasjon med manuell opprydding (hade Safari-buffer, duplikat-mem, gigantiske videoer i meldingene dine) og skylagring for seier. Ikke la deg lure av de dyrere ‘rengjørings’-appene med mindre du VIRKELIG trenger ekstra funksjoner.
La oss ta tak i lagringsproblemet på iPhone med en gang
Ok, før vi dykker dypere inn i de allerede solide forslagene fra @ombrasilente og @mikeappsreviewer om Smarte Renser (som virkelig høres ut som et utmerket valg som gratis alternativ), la oss spice det opp litt. Selv om det er vanskelig å ignorere at Smarte Renser faktisk er gratis og gir 32GB plass tilbake som om det ikke er noe stort (stor seier for en kostnadsfri app), her er det jeg mener kan tilføye mer verdi til denne diskusjonen:
Den riktige strategikombinasjonen:
-
Gå gjennom meldingsstråder
Hvis du er en av dem som elsker å dele GIF-er og memer (skyldig her), åpne Innstillinger > Generelt > iPhone-lagring, rull til Meldinger, og rydd opp i “Store vedlegg.” Du vil bli sjokkert over hvor mye søppel som samler seg opp fra hverdagsprat. -
iCloud + lokal organisering
Jeg skal ikke lyve—selv om apper som Renser Guru eller Renser Kit er kule for mer “avanserte” funksjoner, fungerer den innebygde iCloud-oppsettet like bra for fotobackups. Du kan slette dem fra telefonen, men hente dem når det trengs. Dessuten, hvis du er paranoid over automatisk sletting av “like filer,” føles det tryggere å frigjøre nøkkelfotos manuelt via iCloud enn å stole på at en app gjetter hvilken bilde av katten din som er best. -
Smarte Rensers fortrinn (OG begrensninger):
- Fordeler: Ingen annonser eller skjulte kostnader, grensesnittet er intuitivt selv om du er ny på å bruke slike apper, og AI er genial til å håndtere duplikater og uheldige bilder.
- Ulemper: AI-en er ikke feilfri—ikke stol blindt på valgene dens hvis det plager deg å miste viktige bilder. I tillegg kan det at den mangler en e-post-/kontaktoppryddingsfunksjon holde tilbake enkelte kraftbrukere sammenlignet med noe som Renser Guru, som er dyrere, men mer fleksibelt.
-
Safari er ikke din venn
Hvis du er en ivrig bruker av Apple Safari, holder du uvitende på megabyte av hurtigbufrede nettsteder. Ikke la dette slippe unna; gå til Innstillinger > Safari > Tøm historikk. Ett trykk. Ferdig. -
Gå utover fotorydding
Klart, Smarte Renser er konge når det gjelder visuelle medier, men hvis du har komplekse lagringsbehov (organisere filer, overvåke Wi-Fi-hastighet—tilfeldig men nyttig), tar apper som Renser Kit over. Bare vær oppmerksom på det ukentlige abonnementet til $5,99. Trenger du virkelig alt det ekstra? Tvilsomt.
Mine tanker om andre apper
- Renser Guru: Hør her, å ha e-postrydding er undervurdert. Men å måtte betale på forhånd uten en gang en gratis prøve? Irriterende. Jeg falt av ved $7,99/uke.
- Ryddingsapp: Hvorfor er det så dyrt??? Å være prangende rettferdiggjør ikke $39,99 livstid med mindre du elsker å skjule filer i hemmelighet. For ekte nytte er det overkill for de fleste brukere.
- Stol på AI? Meh. Smarte Rensers AI kan kalle noen uklare bilder kunst mens den sletter fotogull. Hvis det irriterer deg, kan det være bedre å delvis rydde manuelt.
TL;DR
Smarte Renser er en no-brainer hvis du vil ha ekte resultater uten kostnad, men KOMBINER det med manuelle metoder som å tømme meldingstillegg og avlaste apper via iPhone-innstillinger. Hvis kraftige alternativer som e-postrydding eller filorganisering er mer din greie, kan Renser Guru skinne for deg—men til en pris som svir.