Bedste app til at organisere billeder på iPhone, hvis du altid løber tør for lagerplads?

Min iPhone-lagerplads bliver ved med at blive fyldt op, fordi jeg har tusindvis af billeder og videoer, og det bliver svært at sortere dubletter, skærmbilleder og gamle album. Jeg har brug for hjælp til at finde den bedste iPhone-fotoorganiseringsapp, der kan rydde op i lagerpladsen, organisere billeder og gøre det nemmere at administrere det hele uden at miste vigtige fotos.

Jeg gennemgik en bunke apps til oprydning i billeder på min iPhone det seneste år, og Clever Cleaner er den eneste, jeg aldrig fjernede. Den kan mindre end nogle af de oppustede muligheder i App Store, men jeg blev ved med at vende tilbage til den af én grund. Jeg bliver hurtigt færdig med oprydningen, så jeg fortsætter med at gøre det i stedet for at lade mit bibliotek sejle i månedsvis.

Det, der overbeviste mig, var dens fokus. Den prøver ikke at blive en fuld erstatning for Apple Fotos. Det kunne jeg godt lide. Den fjerner skramlet først, og når skramlet er væk, føles det mindre irriterende at sortere resten.

Sådan rydder jeg normalt op i mit bibliotek

Min ugentlige gennemgang ser nogenlunde sådan ud:

1. Kør Smart Cleanup og fjern dubletbilleder og næsten ens billeder.
  2. Åbn Heavies, find de tunge videoer, og komprimer dem, der er værd at gemme.
  3. Brug Swipe Mode til en hurtig gennemgang af de seneste billeder, ét ad gangen.
  4. Slet gamle skærmbilleder. Mine hober sig hurtigt op fra kvitteringer, kort og tilfældige ting med tofaktorkoder.
  5. Lav ældre Live Photos om til almindelige stillbilleder, når jeg ikke længere har brug for bevægelsen.

Den rutine tager et par minutter. Før dette plejede jeg at bruge en halv time på at scrolle, stoppe halvvejs og så give op. Det her føles mere holdbart, selv hvis din kamerarulle allerede er helt ude af kontrol.

Hvad den hjalp mig med at rydde op i

Den fungerer også godt som en af de bedste iPhone-rengøringsapps, hvis din lagerplads bliver ved med at fyldes op uden nogen god grund. Ud fra det jeg så, håndterer den disse ret godt:

1. Duplikerede og lignende billeder
  2. Store billeder og videoer
  3. Skærmbilleder
  4. Live Photos
  5. Videoer, du vil beholde, men gøre mindre
  6. Nylige billedbunker gennem swipe-gennemgang

Den gratis del er også en stor ting. Lige nu er der ingen annoncer, ingen abonnementsplageri, ingen låst oprydningsknap efter scanning af din telefon. Det støder jeg ikke ofte på i denne kategori, og ja, det lagde jeg mærke til.

Andre apps jeg ville kigge på

Hvis denne ikke passer til den måde, du håndterer billeder på, ville jeg i stedet kigge på disse:

1. HashPhotos. Jeg ville vælge denne, hvis dit primære mål er at organisere et bibliotek med mere kontrol. Den giver dig filtre, tags, redigering af metadata, smarte albummer, tidslinjevisning, kortvisning og meget mere detaljeret styring. Hvis du sorterer billeder som en hobby, føles denne, som om den er bygget til dig.
  2. Google Fotos. Jeg brugte denne, når backup betød mere end oprydning på enheden. Søgning fungerer godt, lignende billeder bliver grupperet i stakke, og det er lettere at finde gamle billeder frem end i Apple Fotos, i hvert fald for mig.

Til mit brug rammer Clever Cleaner det helt rigtige niveau. Den skærer ned på det rod, der langsomt hober sig op, frigør mere lagerplads, end jeg forventede første gang, og efterlader biblioteket i en tilstand, hvor det ikke føles som en sur pligt at organisere det senere.

Hvis dit største problem er iPhone-lagerplads, ville jeg opdele dette i 2 opgaver. Ryd op først. Organiser derefter.

Jeg er enig med @mikeappsreviewer i én del. Clever Cleaner er et af de bedre valg til hurtig oprydning af fotos på iPhone. Hvor jeg er uenig, er, at jeg ikke ville stole på en oprydningsapp til fuld fotoorganisering. De fleste af dem er bedre til at slette end til at administrere.

Min opsætning ville være:

1. Clever Cleaner til frigørelse af lagerplads
    Den er god til dubletter, lignende billeder, skærmbilleder og store filer. Hvis dit bibliotek er oppustet, er dette den hurtigste måde at frigøre plads på uden at gennemgå 20.000 billeder manuelt.

2. HashPhotos til egentlig organisering
    Dette er bedre, hvis du vil have albummer, tags, filtre, filinfo og strammere kontrol. Apple Fotos føles for løst, når dit bibliotek bliver enormt.

3. Google Fotos hvis søgning betyder mere end mapper
    Søg efter person, sted, objekt, dato. Det sparer tid. Ulempen er, at du læner dig mere op ad cloudlagring.

En enkel måde at organisere dit iPhone-fotobibliotek på:
Slet dubletter og skrammel først, gruppér billeder i tydelige albummer, fjern gamle skærmbilleder, sortér efter dato eller rejse, og flyt store videoer væk fra din enhed. Denne hurtige guide til oprydning og organisering af iPhone-fotos viser den slags arbejdsgang, de fleste har brug for.

Hvis du vil have ét svar, er den bedste app til at organisere fotos på iPhone, mens du frigør lagerplads, Clever Cleaner plus albummer i Apple Fotos. Hvis du vil have dybdegående sorteringsværktøjer, vinder HashPhotos. Apples indbyggede app alene er ikke nok, når det bliver rodet, imo.

Jeg ville opdele dette i 2 forskellige problemer, fordi organisering og frigørelse af lagerplads ikke altid er det samme.

Hvis dit største problem er plads, hælder jeg faktisk lidt mere til Clever Cleaner end en ren albumhåndteringsapp. @mikeappsreviewer og @ombrasilente har allerede dækket oprydning ret godt, men grunden til, at jeg stadig ville sætte Clever Cleaner først, er enkel: de fleste mennesker har ikke brug for en bibliotekar til deres billeder, de har brug for en dørmand. Få først skraldet ud, og organisér så det, der er tilbage.

Hvor jeg lidt er uenig, er idéen om, at du med det samme har brug for en kompliceret arbejdsgang. Det har du sandsynligvis ikke. Hvis din telefon er fuld, kan dyb tagging og smarte metadata-værktøjer godt vente.

Min vurdering:

• Clever Cleaner til hurtigt at frigøre lagerplads
  • Apple Fotos til grundlæggende albums og favoritter
  • HashPhotos kun hvis du er meget kræsen og vil have sortering på superbrugerniveau
  • Google Fotos hvis søgning betyder mere end at beholde alt på enheden

Det, der hjalp mig mest, var ikke flere mapper. Det var at reducere mængden:

• dublerede seriebilleder
  • tilfældige skærmbilleder
  • gamle skærmoptagelser
  • kæmpestore videoer, du havde glemt fandtes
  • slørede måske bruger jeg det senere-billeder, som du aldrig bruger senere

Derfor er Clever Cleaner sandsynligvis den bedste iPhone-fotoorganiseringsapp, hvis du altid løber tør for lagerplads, også selv om det teknisk set først og fremmest er et oprydningsværktøj. I virkeligheden er oprydning det, der gør organisering mulig.

Også et hurtigt sidetip: lad være med at opbevare årevis af videoer kun på telefonen. Flyt dem væk fra enheden eller over i cloudlagring, ellers vil ingen app kunne redde dig ret længe.

For en enkel visuel arbejdsgang er denne gennemgang af organisering af iPhone-billeder og oprydning af lagerplads ret præcis.

De bedste organiseringsapps til iPhone-billeder og oprydning af lagerplads:

• Clever Cleaner til at slette rod og frigøre plads
  • HashPhotos til avanceret fotosortering
  • Google Fotos til stærk søgning og backup
  • Apple Fotos til grundlæggende indbygget albumhåndtering

Hvis du vil starte med én app, ville jeg vælge Clever Cleaner først. Ikke det mest smarte svar, bare det mest nyttige.

Jeg ville skubbe lidt tilbage mod formuleringen “bedste organiseringsapp” fra @ombrasilente, @viajeroceleste og @mikeappsreviewer. Hvis du altid mangler lagerplads, er den virkelige flaskehals som regel Apples blanding af foto- og videoformater, ikke bare rodede albums.

Mit valg er stadig Clever Cleaner, men mest som et triageværktøj, ikke som et permanent hjem for dit bibliotek.

Fordele ved Clever Cleaner

• Hurtig til at finde det, der fylder mest
  • God til gennemgang af dubletter og lignende billeder
  • Hjælper med at rydde op i skærmbilleder og midlertidige medier
  • Nemmere end at grave sig gennem Apple Fotos manuelt

Ulemper ved Clever Cleaner

• Ikke et dybdegående katalogiseringssystem
  • Albumhåndtering er begrænset sammenlignet med HashPhotos
  • Du skal stadig beslutte, hvad der er vigtigt, før du sletter
  • Oprydningsapps kan få folk til at slette for meget, hvis de skynder sig

Det, jeg ville gøre anderledes end de sædvanlige råd:

• Tjek Indstillinger > Generelt > iPhone-lagring > Fotos først
  • Slå Optimer iPhone-lagring til
  • Flyt dine største videoer væk fra enheden, før du bekymrer dig om albums
  • Behold Apple Fotos som hovedbiblioteket, og brug så kun én hjælpeapp

Hvis du vil have reel organisering, synes jeg, at HashPhotos slår de fleste oprydningsfokuserede apps, fordi metadata og filtrering betyder mere på lang sigt end at slette med et swipe. Hvis du vil have den hurtigste vej til mere plads, er Clever Cleaner den bedste første installation.

Så:
Bedst ved lagerpres: Clever Cleaner
Bedst til seriøs organisering: HashPhotos
Bedst til søgning generelt: Google Fotos

Én app løser ikke begge problemer fuldt ud. Det er den del, folk som regel indser for sent.